صرف نظر از اینکه در زندگی کاری خود موفقیت های زیادی داشته باشید، دارای مدرک تحصیلی فوق العادهای باشید یا حتی تجربه و مهارت های فروانی را کسب کردهباشید، این یک حقیقت است که بدون داشتن یک رزومه کامل و درست، فعالیت هایتتان آن طور که هست، معرفی نمی شود.
در اولین مرحله از ویرایش رزومه باید تمام فعالیت هایی که انجام دادهید را بر اساس زمان مرتب کنید. پس از آن نوبت به این می رسد که با توجه به نوع دانشگاه، سازمان یا شرکت رزومه خود را تالیف کنید. در رزومه داستان زندگی شخصی خود را ننویسید! به طور میانگین کارفرما تنها 15 ثانیه از وقتش را صرف نگاه کردن به رزومه افراد می کند. اطلاعات شغلی و مهارتی شما باید آنقدر واضح، کوتاه و قابل توجه باشد که در همین زمان کوتاه توجه کارفرما را به خود جلب کند.
اطلاعاتی که برای مورد شغلی مدنظر کاربردی ندارد را حذف کنید.
80% مواردی که در رزومه می آورید مرتبط با موقعیت شغلی باشد.
اطلاعات کاری، مهارتی و تحصیلی خود را به صورت موردی بنویسید.
رزومه خود را تا می توانید ساده و قابل فهم بنویسید.