گروه کامپیوتر دانشگاه آزاد

اساتید و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی

گروه کامپیوتر دانشگاه آزاد

اساتید و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِیمِ
زکات علم، نشر آن است. گروه کامپیوتر دانشگاه آزاد با هدف خدمت به دانش آموزان ، دانشجویان و آنهایی که علاقه به برنامه نویسی و طراحی و کلیه امور تخصصی کامپیوتر دارند با هدف نشر علم خدمت رسانی کند امید است کاربران در جهت تحقق این اهداف والا یار و همدم ما باشند . . .

آخرین نظرات

بیت کوین

مخترع بیت کوین : 

مخترع یا توسعه دهنده بیت کوین، فردی (یا افرادی) ناشناس به اسم ساتوشی ناکاموتو است. تاکنون هویت این فرد یا گروه فاش نشده است و فقط چند حدس و گمان درباره آن وجود دارد. گفته می شود که زمان ارائه بیت کوین، ساتوشی ناکاموتو حدود ۱ میلیون کوین برای خودش اختصاص داد. بنابراین اگر این روایت حقیقت داشته باشد، او روز به روز ثروتمند تر می شود و اگر قیمت بیت کوین همینطور افزایش پیدا کند، او تبدیل به ثروتمندترین فرد جهان خواهد شد.

مالک شبکه بیت کوین چه کسی است؟

شبکه بیت کوین هیچ مالکی ندارد، درست همانطور که هیچ فردی مالک هوا نیست. در بیت کوین کاربران سراسر جهان به شبکه متصل می شوند و آن را باهم کنترل می کنند. توسعه دهندگان بیت کوین اگرچه آن را بهبود می بخشند اما تغییر در پروتکل اصلی بیت کوین امکان پذیر نیست . بیت کوین به صورت متن باز منتشر شده است، هر کاربر می تواند نسبت به نیاز های خود از پروتکل برای ساخت برنامه های کاربردی استفاده کند.

بیت کوین چگونه کار می کند؟

با پول سنتی، انتقال وجوه از یک حساب به دیگری نیاز به برخی از سازمان های واسطه است. بیت کوین کاملا متفاوت عمل می کند و هیچ واسطه ای در کار نیست. در پروتکل بیت کوین، اعتماد از سازمان و انسان ها به کامپیوترها منتقل شده است. انسان و سازمان های واسطه می توانند خواسته یا ناخواسته مرتکب اشتباه شوند، اما کامپیوتر ها فاقد احساسات و اشتباهات انسانی هستند.

به طور کلی تمام تراکنش های دیجیتالی (متمرکز یا غیرمتمرکز)، برای انجام نیاز به تایید دارند. وقتی شما قصد ارسال پولی از طریق بانک دارید، در حقیقت طی یک پروسه، سیستم ابتدا موجودی حساب بانکی شما را چک می کند و در صورت مقارن بودن آن با مبلغ تراکنش در مرحله بعد، موجودی حساب شما را کم می کند و به موجودی حساب دیگر اضافه می کند.

اما همانطور که گفتیم، بیت کوین غیرمتمرکز فعالیت می کند و واسطه هایی مانند بانک در این شبکه حذف شده اند. پس کامپیوترهای سراسر شبکه وظیفه تایید تراکنش ها را انجام می دهند.

بیت کوین ها در فضایی به اسم wallet یا کیف پول ذخیره می شود. کیف پول مانند حساب بانکی است اما تحت نظر هیچ واسطه ای نیست و متعلق به خودتان است.

فرض کنید با استفاده از بیت کوین قصد انتقال پول را دارید. شما آدرس کیف پول فرد دیگری را از دریافت می کنید و تراکنش را انجام می دهید. مقدار بیت کوین از آن تراکنش وارد شبکه می شود اما اینجا دیگر بانک یا شرکت های واسطه نقشی ندارند و سیستم های کامپیوتری، محاسبات تراکنش را انجام می دهند.

در پروتکل بیت کوین، افراد مختلفی در سراسر جهان کامپیوتر های قدرتمند خود را برای در اختیار شبکه قرار می دهند. اما این کار آن ها فقط برای کمک به شبکه بیت کوین نیست. کسانی که کامیپوترهای خود را در اختیار شبکه قرار می دهند ماینر یا استخراج کننده نامیده می شوند. به ازای محاسبات و تایید تراکنش ها، بیت کوین های جدیدی تولید می شوند و به ماینر های شبکه تعلق می گیرند یا به نوعی ماینرها بیت کوین را استخراج می کنند.

بیت کوین

به طور کلی راه های تهیه بیت کوین به صورت زیر است :

  • استفاده از روش پرداخت بیت کوین و فروش کالا و خدمات به افراد دیگر
  • دریافت بیت کوین به عنوان دستمزد یک فعالیت
  • خرید از صرافی ها و مبادله گرهای آنلاین
  • مبادله مستقیم
  • استخراج بیت کوین

طرز عملکرد کلی در بیت کوین به روایت تصویر :

عضویت در بیت کوین

کانال تلگرام بیت کوین دانشگاه آزاد https://t.me/UnitBitCoins

نظرات (۲)

وبت خیلی زیباست
ایا امکان کسب بیت کوین با کامپیوتر خانگی وجود دارد یا خیر؟
پاسخ:
امکانش وجود داره ولی بیاد زیر مجموعه گیری بیشتری داشته باشین.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی