گروه کامپیوتر دانشگاه آزاد

اساتید و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی

گروه کامپیوتر دانشگاه آزاد

اساتید و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِیمِ
زکات علم، نشر آن است. گروه کامپیوتر دانشگاه آزاد با هدف خدمت به دانش آموزان ، دانشجویان و آنهایی که علاقه به برنامه نویسی و طراحی و کلیه امور تخصصی کامپیوتر دارند با هدف نشر علم خدمت رسانی کند امید است کاربران در جهت تحقق این اهداف والا یار و همدم ما باشند . . .

آخرین نظرات

شاید شما هم با انگلیسی ماندن اعداد در Microsoft Word هنگام تایپ فارسی مشکل دارید، اینجا مشکل یک راهکار ساده دارد.
برای فارسی سازی ورد حتی باوجود فارسی سازی تنظیمات زبان ویندوز (Region and Language) هم اعداد در Word فارسی نمی شود و باید از طریق تنظیمات نرم افزار Word فارسی سازی اعداد در ورد بطور کامل انجام شود.

در اینجا با انجام مراحل ذکر شده چگونگی حل مشکل تایپ اعداد فارسی در MS Word 2003 و MS Word 2007 آموزش داده شده است.

• چگونگی حل مشکل تایپ اعداد فارسی در MS Word 2003 :
اگر هنوز از نسخه قدیمی ورد ( Word 2003 ) برای تایپ کردن نامه و نوشته های خود استفاده می کنید برای هماهنگ کردن اعداد با متن نوشته کافی است که از منوی Tools به قسمت Options بروید . در پنجره باز شده بر روی زبانه Complex Scripts کلیک نمایید . حالا همانگونه که در عکس زیر مشاهده می کنید ، در قسمت General و از کادر کشویی روبروی عبارت Numeral ، گزینه Context را انتخاب کنید. این کار باعث می شود تا اعداد در نوشته های شما با همان زبانی که تایپ کرده اید نشان داده شوند. هیچ تغییر دیگری لازم نیست. در تمام پنجره ها بر روی OK کلیک کنید تا به صفحه اصلی برگردید و از تایپ کردن اعداد فارسی خود در نوشته های فارسی خود به صورت خودکار و در نوشته های انگلیسی شما اعداد به همان صورت انگلیسی نمایش داده شوند لذت ببرید.

• چگونگی حل مشکل تایپ فارسی اعداد در MS Word 2007 و نسخه های جدیدتر :
در نسخه ۲۰۰۷ و بالاتر مانند ورد ۲۰۱۰ به خاطر تغییرات ظاهری و منوها شما باید راهی دیگر را برای تایپ فارسی اعداد در پیش بگیرید. برای این مسئله در ابتدا شما برروی File کلیک می کنید (در نسخه ۲۰۰۷ آرم MS) سپس بر روی  Word Options کنید.

بعد از انتخاب گزینه Word Options ، پنجره Word Options باز می شود، در این پنجره قسمت Advanced را انتخاب می کنید و سپس قسمت Show Document Content را پیدا می کنید. در این قسمت شما به دنبال عبارت Numeral بگردید، پس از پیدا کردن این عبارت مقدار آن را به Contex تغییر بدهید

نظرات (۱)

  • علی سجاد موحد
  • البته روشی که معرفی کردین نمایش فارسی اعداد هست نه اینکه از نظر کارکتر فارسی بشود. برای اینکه از نظر کارکتر فارسی بشود مثل ۱۲۳۴۵۶۷۸۹۰ که الان اینجا وارد کردم شما هرجای دنیا هم که کپی کنید فارسی هست باید از فارسی‌ساز کیبورد استفاده کنید. که با سرچ ساده دانلود کیبورد فارسی میتونین پیدا و نصب کنین.
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    تجدید کد امنیتی