گروه کامپیوتر دانشگاه آزاد

اساتید و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی

گروه کامپیوتر دانشگاه آزاد

اساتید و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِیمِ
زکات علم، نشر آن است. گروه کامپیوتر دانشگاه آزاد با هدف خدمت به دانش آموزان ، دانشجویان و آنهایی که علاقه به برنامه نویسی و طراحی و کلیه امور تخصصی کامپیوتر دارند با هدف نشر علم خدمت رسانی کند امید است کاربران در جهت تحقق این اهداف والا یار و همدم ما باشند . . .

آخرین نظرات

هشتگ

هشتگ (Hashtag) یک نشان و برچسبی است که معمولاً برای مشخص کردن موضوع یک پست، نوشته یا کامنت یا برجسته کردن یک یا چندین کلمه کلیدی از آن متن استفاده می‌شود. هشتگ محبوبیت بسیاری در بین میکروبلاگ شبکه‌های اجتماعی مثل توییتر، فیسبوک، گوگل پلاس و ... دارد که با استفاده از آن افراد می‌توانند یک موضوع مشخص را دنبال کنند یا خود به نوشته‌شان برچسب بزنند. هشتگ‌ها بوسیله کاراکتر # مشخص می‌شوند مثلاً bytegate# یک هشتگ برای موضوع‌های این سایت است.

 

استفاده از علامت # به منظور جداکردن موضوعات اولین بار در شبکه‌های IRC (سرویس‌های مخصوص گفتگو و انتقال پیام در اینترنت) به عنوان کانال‌های مختلف استفاده شد. برای مثال کاربران با استفاده از کانال bitcoin# می‌توانستند به صفحه مربوط به گفتگو درباره بیت کوین (نوعی پول مجازی) بروند یا به هزاران کانال دیگر مراجعه کنند.

بعدها Chris Messina ملقب به FactoryJoe برای اولین بار از هشتگ به عنوان برچسب در توییتر استفاده کرد که پست وی چنین بود:

how do you feel about using # (pound) for groups. As in #barcamp [msg]?

—Chris Messina, ("factoryjoe"), August 23, 2007

امروزه هشتگ بخش جدا نشدنی از شبکه‌های اجتماعی است و اغلب کاربران برای برجسته کردن قسمت‌های از محتوای پست خود از آن استفاده می‌کنند.

نحوه استفاده از هشتگ

هشتگ یا برچسب با استفاده از علامت شماره (#) مشخص شده که پس از آن یک کلمه یا عبارتی که به وسیله کاراکتر فاصله جدا نشده باشد، نوشته می‌شود. اغلب بجای کاراکتر فاصله از Underline یا همان زیرخط (_) استفاده می‌شود.

  • قراردادن هشتگ در پست

استفاده از هشتگ بسیار ساده است کافیست در قسمت که پست خود را می‌نویسید علامت # را نوشته و بعد از آن کلمه مورد نظرتان را بنویسید. به این ترتیب نوشته شما با آن کلمه برچسب زده می‌شود و سایر کاربران می‌توانند با دنبال کردن آن هشتگ، پست شما و سایر افراد که از آن هشتگ استفاده کرده اند را ببینند. همچنین در بسیاری از شبکه‌های اجتماعی هشتگ‌ها با رنگ دیگری نشان داده می‌شوند به این ترتیب می‌توان از آن‌ها برای برجسته کردن قسمتی از متن نوشته استفاده کرد.

برای نمونه تصاویر زیر را ببینید:

هشتگ در اینستاگرام

جستجوی هشتگ های مشابه

هشتگ هشتگ

جستجوی هشتگ های مشابه

برای پیوستن به یک هشتگ و دنبال کردن آن دو راه دارید: یا این که مستقیم بر روی هشتگ کلیک کنید تا به صفحه ای هدایت شوید که کل پست‌های برچسب زده شده توسط آن هشتگ در آن جا نشان داده می‌شود و یا از طریق قسمت جستجوی شبکه اجتماعی مورد نظر اقدام کنید.

برای مثال ما توی پستمون تو اینستاگرام روی هشتگ welcome_to_iran# کلیک کردیم و صفحه سمت چپی باز شد و هشتگ های مشابهی که تو تصاویر زده شده بود رو برای ما نشون داد 115 پست با این هشتگ تو اینستاگرام ثبت شده اند

چند نکته راجع به هشتگ

هشتگ فقط می‌تواند شامل یک کلمه از هر زبانی باشد. می‌توانید بجای کاراکتر فاصله از کاراکتر _ استفاده کنید.
هشتگ می‌تواند شامل اعداد نیز باشد اما کاراکترهای ویژه مثل !@#$%^ و ... را نمی‌توان استفاده کرد.
برای جستجوی هشتگ در ابتدای آن علامت # را بنویسید.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی