گروه کامپیوتر دانشگاه آزاد

اساتید و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی

گروه کامپیوتر دانشگاه آزاد

اساتید و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِیمِ
زکات علم، نشر آن است. گروه کامپیوتر دانشگاه آزاد با هدف خدمت به دانش آموزان ، دانشجویان و آنهایی که علاقه به برنامه نویسی و طراحی و کلیه امور تخصصی کامپیوتر دارند با هدف نشر علم خدمت رسانی کند امید است کاربران در جهت تحقق این اهداف والا یار و همدم ما باشند . . .

آخرین نظرات

مهندسی اجتماعی

در این پست قصد دارم کثیف ترین و پیچیده ترین روش هکر ها را برای بدست آوردن اطلاعات از شما توضیح بدم. مهندسی به عمق واژه یعنی طراحی ، مثلا مهندسی ساختمان یعنی کسی که ساختمانی را طراحی میکنه حالا با روش های پیچیده خودش یا مهندسی برنامه کسی است که یک برنامه رایانه ای را طراحی میکند ؛ مهندسی اجتماعی در واقع روش های روانشناسی است برای نزدیک شدن به فردی و بدست آوردن اطلاعات از او است ، حالا یا برای بدست آوردن پول و یا سوء استفاده های شخصی از اطلاعات بدست آمده است . هکر یا فرد مهندس اجتماع با روش های روانشناسانه راه های نزدیک شدن به فردی را طراحی میکند و شروع بدست آوردن اطلاعات از اون میکند.

مهندس اجتماع ممکن است در بازار برای نزدیک شدن به شما بار های شما را تا خانتان حمل کند تا آدرس خانتان را بدست بیاورد ! یا به هر نحوی تظاهر به دوستی با شما کند تا از راز های زندگیتان با خبر شود. این شخص پس از بدست آوردن اطلاعات مورد نظر خودش حالا بسته به هدفش چیزی را از شما در خواست میکند و تحدید به فاش کردن اطلاعات بدست آورده از شما را میکند.

موردی که در دنیا زیاد اتفاق می افتد مهندسان اجتماعی هستند که به دختران در فضای وب به قصد دوستی نزدیک میشوند و پس از بدست آوردن اطلاعاتی مثل عکس های شخصی و … از او سوء استفاده هایی نظیر دریافت پول و یا سوء استفاده های جنسی میکند.

این افراد ممکن است به نحوی وارد زندگی شما شوند که شما وی را یک فرد دوست و نزدیک بشمار آرید و اطلاعات خود را در اختیار وی قرار دهید ، مهندسان اجتماعی بیشتر از روش های روانشناسی مثل جریحه دار کردن احساسات ، کمک کردن ، دوستی و .. نزدیک میشوند . اینها معمولا سعی در بدست آوردن رمز های حساب بانکی ، رمز عبور ایمیل و .. هستند و بدلیل اینکه اشخاص به مهندسان اجتماعی به چشم دوست نگاه میکنند ممکن است بسادگی این اطلاعات را در اختیارشان قرار دهند.

خوشبختانه در ایران تعداد محدودی مهندس اجتماعی وجود دارد که ممکن است همین تعداد محدود شما را هدف قرار دهند ، مهندسی اجتماعی در ایران رشته محسوب نمیشود اما در تعداد انگشت شماری از مراکز آمریکایی ناشناس به تعداد افراد معدودی برای اهداف خاصی مثل جاسوسی تدریس میشود ؛ زیرا مهندسی اجتماعی نیاز به دانستن اطلاعات روانشناسی است که با تفکر انسان ها آشنا شوند و در نتیجه بهتر کار خود را انجام دهند.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی