گروه کامپیوتر دانشگاه آزاد

اساتید و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی

گروه کامپیوتر دانشگاه آزاد

اساتید و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِیمِ
زکات علم، نشر آن است. گروه کامپیوتر دانشگاه آزاد با هدف خدمت به دانش آموزان ، دانشجویان و آنهایی که علاقه به برنامه نویسی و طراحی و کلیه امور تخصصی کامپیوتر دارند با هدف نشر علم خدمت رسانی کند امید است کاربران در جهت تحقق این اهداف والا یار و همدم ما باشند . . .

آخرین نظرات

حذف خودکار کامنت‌های بی‌ادبانه در اینستاگرام

یکی از معضلاتی که در شبکه‌های اجتماعی و به خصوص اینستاگرام وجود دارد، انتشار کامنت‌های بی‌ادبانه از جانب برخی از کاربران است. این کامنت‌ها که معمولاً حاوی الفاظ نامناسب و توهین است، فضای اینستاگرام را آلوده کرده است.

 

از این رو اینستاگرام در به‌روزرسانی جدید خود به فکر چاره‌اندیشی برای حل این معضل افتاده است. به طوری که از این پس هر کاربر می‌تواند کامنت‌های منتشرشده در صفحه‌ی خود را فیلترگذاری کند. در این ترفند به نحوه‌ی انجام این کار می‌پردازیم.

 

در این روش، اینستاگرام به طور خودکار کامنت‌هایی که حاوی کلمات رکیک است را مخفی می‌کند. لیست پیش‌فرض اینستاگرام شامل کلمات انگلیسی است. اما کاربر نیز می‌تواند کلمات دلخواه خود را به اپلیکیشن اضافه کند و این کلمات دلخواه می‌توانند کلماتی فارسی باشند.

 

در واقع کاری که شما باید بکنید این است که کلمات رکیک را اضافه کنید تا کامنت‌های حاوی این کلمات از دید شما و دیگر کاربرانی که کامنت‌های پست‌های شما را می‌خوانند پنهان شوند. دقت کنید در واقع این کامنت‌ها حذف نمی‌شوند بلکه مخفی می‌شوند. در نتیجه اگر روزی این کلمات را از لیست کلمات ممنوعه حذف کنید، کامنت‌های حاوی این کلمات مجدد نمایان می‌شوند. همچنین تنها کامنت‌های پست‌های منتشرشده توسط شما تحت تأثیر این فیلترگذاری قرار می‌گیرند.

 

برای ایجاد لیستی از کلمات ممنوعه، ابتدا اطمینان پیدا کنید اپلیکیشن Instagram شما به آخرین نسخه به‌روز شده است (این قابلیت از نسخه‌ی 9.3 به اپ اضافه شده است).

 

وارد صفحه‌ی پروفایل خود شده و سپس وارد صفحه‌ی Settings شوید (دکمه‌ی چرخ‌دنده را لمس کنید).

 

اکنون در محدوده‌ی Settings، گزینه‌ی Comments را لمس کنید.

حالا برای فعال‌سازی لیست پیش‌فرض کلمات نامناسب، تیک گزینه‌ی Hide Inappropriate Comments را فعال کنید. اکنون در قسمت Custom Keywords، لیست واژگان را وارد نمایید. برای این کار عبارات را با کاراکتر ویرگول انگلیسی جدا کنید. سپس با فشردن Done تنظیمات را ذخیره نمایید.

با این کار کامنت‌هایی که حاوی لیست عبارات واردشده توسط شما هستند، از دید عموم پنهان می‌شوند.

نظرات (۴)

سلام من فونت رو دوس دارم
مرسی برای نظرت...
سلام.مرسی که به وبلاگم سر زدید..سایتتون اطلااعات خیلی خوبی داره .یه سوال : نمیدونین ویدئو از اینستا چه طور سیو میشه؟
پاسخ:
با سلام روباتهایی مثل روبات  تلگرام زیر هستن که اینکارو میکنن ممنون باز در خدمتم
instasave_bot@
چه جالب!! البته من تاحالا برخورد نکردم ولی خیلی خوب بود
کاش ب همه زبونا تشخیص میداد ک اینقد ایرانیا تو پیجای خارجی آبرو ریزی نکنن
پاسخ:
دقیقااااااا
بسیار عالیه
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی